Pilisborosjenő – Teve-sziklák – Kevély-nyereg – Mackó-barlang – Csobánka

Október  17-én már két autóbusszal indultunk el a Pilisbe a néhány napra  beköszöntött téli hidegben, szitáló esőben. Nem engedtük azonban, hogy a  mostoha időjárás elrontsa a kedvünket: sokat nevettünk egymáson és  persze saját magunkon.

Vendégmarasztaló agyagos sár, nagy esések,  átázott ruhák, amelyekre aztán ráülepedett Mackó-barlangban bokáig érő  por, nehezítették helyzetünket és adtak okot a bosszankodás mellett a  vidámságra is. Kicsit tartottunk tőle, hogy Walter Attila, aki azóta is  hűséges fuvarozónk, nem fog minket felengedni a buszaira, olyan  mocskosan néztünk ki.

Mivel  ezen a túrán még nem volt velünk „hivatalos udvari” fényképészünk –  Patkós Dóra – így csak az emlékezetünkben őrizzük azokat a szép  helyeket, ahol jártunk: a pilisborosjenői Kálváriát, ahol lángoló piros  színben pompázott a cserszömörce; a Teve-sziklát, amelyben csak a  legélénkebb fantáziával bíró kirándulók vélték felfedezni a tevét; az  egri várat, amelyet derekasan el is foglaltunk vagy a Nagy-Kevély  csúcsát, ahol egy kevés hó fogadott bennünket. No meg persze a valaha  ősember lakhelyéül szolgáló Mackó-barlang! A gyerekek kis csoportokban  egészen a barlang kürtőjébe is felmásztak.

Eredeti  tervünk szerint két tanösvény, a pilisborosjenői és a csobánkai  összevonásából állt volna az út, de a szitáló esőben a barlangtól a  legrövidebb úton siettünk le Csobánkára. Így majdnem sikerült ott  felejteni a Kovács családot, amely – a kiadott program szerint –  elindult a Mackó-barlangtól és az Oszoly-pihenőnél várt ránk.

Aranyos  volt az egyik gyermek nagymamája, aki itthon azzal fogadott bennünket,  hogy de jó is lehetett ebben a szép napsütéses időben kirándulni!  Maglódon ugyanis sütött a nap!