Decemberi túra

A hosszabb túra útvonala

Útvonal: Pécel, Petőfi Sándor u. – Csúnya-tó – Vár-hegyi barlang – Látó-hegy – Isaszegi-hát – Szécsi tanya – Tusák -árok – Hársas – Pap-hegy – Koporsó-völgy – Bajtemetés – maglódi Spar

Táv: 20km

Részletes túraleírás

Pécelről, a Petőfi utcából indulunk, ahonnan pár perc alatt elérjük utunk első állomását, a Csúnya-tavat. Innen a tó túlsó partján álló lovardát megcélozva haladunk tovább, majd az épület előtt futó útra érve balra fordulunk, és ezen   megyünk a Z jelzésű útig. Ezt elérve jobbra indulunk tovább, és hamarosan lejutunk a Látó-hegyi-patak medréhez. Egy mocsaras részen, valamint a patak egyik oldalágán átvergődve  meredek emelkedőhöz érünk. Ezt leküzdve egy mély horhos fölött találjuk magunkat.  Ehhez óvatosan leereszkedve jutunk  el a barlanghoz. Innen visszatérve a patakmederhez, találkozunk a Z jelzéssel, majd kimászunk az árokból. Kiérünk egy mezőre, ahol az erdő sarkánál lévő elágazásban kis pihenőt találunk paddal, asztallal. Ezután először jobbra fordulunk, majd egyenesen haladunk felfelé az új Z+jelzésen. Felkapaszkodunk a dombtetőn húzódó távvezetékhez. Itt a földúton balra indulunk , elérjük a Látó-hegy csúcsát jelző betongúlát, és kb. 30 m-rel odébb keleti irányba letérünk a földútról egy vadcsapás jellegű útra, és a Z+ jelzésen haladunk. Egy szántó sarkánál az út hirtelen jobbra kanyarodik. Innen kb. 500 m-re  elhagyjuk  a jelzett utat, és szinte egyenesen megyünk tovább az Isaszegi- háton keresztül egészen a Pécel – Isaszeg között vezető útig . Sajnos  egy rövid szakaszon, a vasúti átkelőhelyig, a forgalmas út mellett kell haladnunk. Amint átjutottunk a síneken, a Szécsi tanyára vezető utat követjük, és az emelkedős útszakaszon hamar elérjük az autocross pálya szélét, melynél balra vesszük az irányt, be az erdőbe. A Pest megyei Piroson visz utunk a Tusák-árokhoz. Az árok alján jobbra tartva egy keskeny ösvényre térünk át, otthagyva a P jelzést. Ezt követve kimászunk a gödörből, és kisvártatva ismét az autocross pálya szélén találjuk magunkat. A Hársas épületei felé indulva újra a P jelzésen haladunk, majd a P,Z,S jelzésekkel ellátott betonos útra érünk. Ezen egészen a műútig gyalogolunk.  Közvetlen az út előtt balra kanyarodunk  a sokszínű jelzést követve. Jobbra tartva hamarosan a Z jelzésre jutunk. A Pap-hegyen átkelve a P+jelzés keresztezi utunkat, melyre bal kéz felé rá is térünk. A keskeny ösvényen haladunk egészen addig, míg egy meredek emelkedőhöz nem érünk. Balra felkúszunk ezen és leereszkedünk a Koporsó-völgybe, ahol ismét elérjük a P jelzést. Jobbra  indulunk, és a vízmű kútja mellett is elhaladva lassan kijutunk egy szántó szélére.
Kibukkanva az erdőből a volt orosz laktanya felé haladunk továbbra is, a P jelzést követve. Elhagyva a Bajtemetést, ezen megyünk egészen a Z+ jelzéssel való találkozásig. Ennél a kereszteződésnél jobbra tartva a tervezett P+ jelzésen a maglódi Spar parkolójába jutunk.