Utolsó túra 2013-ban

Idei utolsó kirándulásunk helyszíne a Gödöllői-dombság. Pécelig visz az autóbusz bennünket, onnan sétálunk haza Maglódra. 2 táv közül lehet választani: a „családi” rövidebb (14 km), kicsit könnyebb, a 20 kilométeres „hosszú” túra nehezebb, de olyan szép helyeket érint, hogy kárpótolja a résztvevőket a fáradalmakért.

A családi túra útvonala

Pécel, Petőfi Sándor u. –  Csúnya-tó –V ár-hegyi-barlang – Vár-hegy – Pécel,vá. – Piactér – Pap-hegy – Koporsó-völgy- Millenniumi park – Fáy tanya fölötti tisztás – Maglód, Spar parkoló

Táv:14km

A túraútvonal részletes leírása

Pécelről, a Petőfi utcából indulunk, ahonnan pár perc alatt elérjük utunk első állomását, a Csúnya-tavat. Innen a tó túlsó partján álló lovardát megcélozva haladunk tovább, majd az épület előtt futó útra érve balra fordulunk, és ezen   megyünk a Z jelzésű útig. Ezt elérve jobbra indulunk tovább, és hamarosan lejutunk a Látó-hegyi-patak medréhez. Egy mocsaras részen, valamint a patak egyik oldalágán átvergődve  meredek emelkedőhöz érünk. Ezt leküzdve egy mély horhos fölött találjuk magunkat.  Ehhez óvatosan leereszkedve jutunk  el a barlanghoz. Visszamászva a Z^jelzésű útra, egészen a mező széléig ezen haladunk tovább, majd újra a Z jelzésen folytatjuk utunkat, de már lefelé. Egy  balra húzódó árokig gyalogolunk, ahol keskeny, lefelé vezető ösvényre térünk. Később egy zöld kerítés kísér minket jobbról, mely egy modern kastélyhoz vezet, ez már a Bajcsy-Zsilinszki utca vége. Ezen az utcán a vasútig sétálunk, itt jobbra fordulva az átjáróig gyalogolunk. Átkelünk a vasút fölött, majd balra fordulunk, és kb. 300m megtétele után a főútvonallal együtt jobbra térünk, átkelünk a Rákos-patak hídján. A sarkon álló kínai üzlet mellett balra fordulunk, és a szemközti oldal villanyoszlopára festett Z jelzést figyeljük. A Kodály Zoltán utcáig sétálunk, itt az utca végén végre ismét erdőbe érünk, a P+jelzésre térve haladunk egészen addig, amíg mellettünk bal kéz felé egy igen meredek emelkedőt nem veszünk észre. Ezen kúszunk fel, majd ereszkedünk le  a Koporsó-völgybe, a Pest megyei P jelzésű útra. A völgyben jobbra haladunk tovább, ahol egyre emelkedik az út, egészen a vízmű egyik kútjáig,. Ezt elhagyva egy szántóföld szélére érkezünk. Itt jobbra indulunk, az emlékmű felé. Elhaladunk a volt honvédségi terület kapuja előtt, elérjük a Millenniumi parkot. Innen lefelé ereszkedünk a már jól ismert Fáy tanya fölötti tisztásig. Ezután a fenyőerdőn átkelve egy keskeny ösvényen haladunk tovább, beérve egy fiatal tölgyesbe az út jobbra, meredeken lefelé kanyarodik,és rátér a tervezett P+ jelzésre, mely a maglódi Spar parkolójáig vezet minket.